Een aantal departementen werkt samen op het gebied van functioneel beheer:

  • DigiInkoop Archief
  • Leveranciersportaal (Helpdesk e-factureren)  (RVO is het eerste aanspreekpunt voor leveranciers)
  • InkoopInzicht
  • WijBestellen
  • Lees-Rijk
  • Leer-Rijk
  • Digitale Bijdrage Assistent (DBA)
  • Digitale Subsidie Assistent (DSA)
  • Rijksinkoop Register (RIR)

Wij stelden voor deze organisaties een team functioneel beheer samen zodat er sprake is van kennisbundeling, continuïteitswaarborgen en gestandaardiseerd werken. Vóór 2020 lag de focus van het team uitsluitend op DigiInkoop. Met de afbouw en uitfasering van DigiInkoop per 1 juli 2023 richt het team zich ook op andere inkoopapplicaties.

Wij leveren uitvoerende functioneel beheertaken ter ondersteuning van de aansluiting van leveranciers. Op hoofdlijnen zijn dat de volgende (basis)werkzaamheden.

  • Gebruikersondersteuning
  • Beheer bedrijfsinformatie
  • Leveranciersondersteuning
  • Advies en implementatie bij ingebruikname van inkoopapplicaties
  • Toetsen en testen
  • Regievoering en monitoring

De wijze waarop wij werkzaamheden uitvoeren leggen wij vast in het Dossier Afspraken en Procedures (DAP).

Daarnaast kunnen wij ook maatwerk leveren:

  • Adviseren over koppelen nieuwe systemen met de betreffende inkoopapplicatie.
  • Inrichten in de inkoopapplicatie van catalogi en punch-out van overeenkomsten.
  • Mogelijkheden gebruik catalogi of punch-out met categorie-/contractmanager en leveranciers bespreken.
  • Adviseren over inrichting van inkoopapplicatie bij organisatieveranderingen (incl. conversietrajecten).
  • Inrichten van processen en organisatie om te komen tot een eenmalige verbeterslag rondom de inkoopapplicaties.