Duoblog Richard Lennartz & Mieke Hoezen: verkopers verleiden te kwijlen

Weblogs

'Beste geïnteresseerde in een nieuwe woning. Bijgevoegd worden u onze verkoopdocumenten aangeboden zodat u zich kunt oriënteren.

In dit document worden door ons achtereenvolgens behandeld:

  • Hoofdstuk 1: De afkortingen die betrekking hebben op onze verkoopdocumenten

  • Hoofdstuk 2: De spelregels die dienen te worden gehanteerd voor de aankoop van de woning

  • Hoofdstuk 3: De klachtenregeling die dient te worden gevolgd als er onenigheid ontstaat

  • Hoofdstuk 4: Het vragenformulier die dient te worden gebruikt voor nadere informatie

  • Hoofdstuk 5: Beschrijving van de producent van de woning

  • Bijlage A: Beschrijving van de woning’

Richard Lennartz

mmmmmm.....

'Beste geïnteresseerde in een nieuwe woning.

Alstublieft: onze informatiefolder van de woning op de voorpagina!

Op de eerste pagina staan foto’s van de fraai ingerichte ruimten met een beschrijving van de hoogwaardige (afwerkings)details. Bent u geïnteresseerd? Stuurt u ons dan een berichtje met uw gegevens.

Voor meer informatie zoals garantieregelingen <klik hier>.’

Goed verkopen is toch een beetje een kwestie van verleiden. Goed inkopen toch ook? Je wilt toch ook de beste aanbieder die door jouw aanbestedingsdocumenten zodanig geëinteresseerd is dat hij 'bijna kwijlend van genot’ zijn aanbieding schrijft?

Toch?!

Richard Lennartz is directeur van de Rijksinkoopsamenwerking (RIS) en voorzitter NEVI Publiek

Mieke Hoezen lachend op de foto

Reactie van vaste tegenlezer Mieke Hoezen

Ja, helemaal mee eens. Ik ken genoeg bedrijven (grotere en kleinere) die aan inschrijvingsbegeleiding doen. Die de weken voor de daadwerkelijke inschrijving bezig zijn met het herschrijven van de aanbiedingstekst. Zodat deze lekker loopt, de nadruk legt op de sterke aspecten van de inschrijving en aansluit bij de beleving van de aanbestedende dienst.

Gek eigenlijk dat we het schrijven van inschrijfdocumenten niet aan specialisten overlaten. Onze communicatie wordt gedaan door de inkopers zelf, die doen dat erbij, als onderdeel van hun vak.

Verkoopcommunicatie – marketing – is een vak. Waarom inkoopcommunicatie nog niet? Ik zie opeens een gat in de markt…

Mieke is nauw betrokken bij het inkoopwerkveld. Momenteel als bestuursadviseur Kennis en Netwerkkwaliteit, eerder als inkoopadviseur GWW. Ze is gepromoveerd op de ontwikkeling van contacten en contracten tussen OG en ON onder invloed van de aanbestedingsmethode concurrentiegerichte dialoog.

Reactie toevoegen

U kunt hier een reactie plaatsen. Ongepaste reacties worden niet geplaatst. Uw reactie mag maximaal 2000 karakters tellen.

* verplichte velden

Uw reactie mag maximaal 2000 karakters lang zijn.

Reacties

Er zijn nu geen reacties gepubliceerd.