Onze bron zijn onze mensen en hun kennis

Wij geven ze daarom de kans zich systematisch te blijven ontwikkelen. En onze bron is breed: de mensen die we al hebben, de mensen die we nog willen krijgen en de mensen die ons als een mooie tussenstap zien.

Wij zijn een prettige organisatie om voor te werken

Mensen vinden de RIS een prettige organisatie om voor te werken. En dat houden we zo! Waarom mensen het prettig vinden? Persoonlijke benadering, goede ondersteuning, open sfeer. En: professionele uitdaging! Dat geldt ook voor externen: we maken geen onderscheid tussen internen en externen want we vormen samen 1 team

En wat het ook leuk maakt: we werken steeds meer in teams van ervaren en minder ervaren mensen. Er is veel interactie en we slaan daarmee een paar vliegen in 1 klap: de ervaren collega’s kunnen hun kennis beter delen en de minder ervaren mensen leren sneller. Met als voor onze afnemers niet onbelangrijke bijvangst: we kunnen door de mix onze projecten tegen lagere kosten uitvoeren en zo de kosten voor onze afnemers drukken.

De beste mensen (3x), en die kunnen zich permanent ontwikkelen

We beheersen het inkoopvak op een hoog niveau en zijn échte vakmensen.

We continueren onze ingezette manier om de zogenaamde duurzame inzetbaarheid te blijven vergroten. Onze ambitie: iedereen die bij de RIS werkt is door het permanent ontwikkelend vakmanschap verzekerd van inzetbaarheid op leuk en passend werk. Als dat niet binnen de RIS is dan is dat wel buiten de RIS.

De beste mensen werken bij de RIS.
De beste mensen komen bij de RIS vandaan.
De beste mensen komen ook graag bij de RIS werken.

‘Goh dat wist ik niet, wat een goed initiatief!’

Als mensen goede afwegingen maken en het draagt bij aan de bedoeling dan doen ze het gewoon! Soms krijgen we dan een uitkomst die we zelf niet helemaal of zelfs helemaal niet voor ogen hadden. Maar ja...er gebeuren daardoor wél heel veel goede dingen die anders zouden blijven liggen

Bij die uitkomsten die we niet helemaal/helemaal niet voor ogen hebben, bespreken we daarna vooral de afwegingen: begrijpen ervan en begrijpen van elkaar. En met een glimlach want het gaat nooit om goed of fout.

Geen bureaucratische hobbels! Veel horizontale samenwerking! Veel kruislingse afstemming!

We organiseren ons eigen ongemak

Het overkomt ons allemaal als we eenmaal een poosje ergens werken: ‘we zien het niet meer’. Daarom zorgen we er systematisch voor dat anderen ons ‘helpen bij het zien’. We blijven nieuwe medewerkers (eigen & inhuur) onverminderd uitnodigen om hun verwonderpunten met ons te delen. Dat zien we graag in de categorie ‘goh wat goed!’ en in de categorie ‘jeetje wat vreemd…’.

En we blijven onszelf scherp houden. Via Collegiale Denktanks, Tenderboards, intervisie-achtige bijeenkomsten, collegiaal sparren, didactisch verantwoord tegenlezen, etc. etc.